تبلیغات
جدیدترین و برترین مقالات و مطالب پزشکی روز - پزشک آسیا
 
pezeshk.asia پزشک آسیا
مقالات - سلامتی - بهداشت
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نگار شکوهی
موضوعات
مطالب اخیر
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اسید فولیك از ابتلاء به تصلب شرایین پیشگیری می كند

 تحقیقات نشان می دهد كه اسید فولیكی كه به طور طبیعی در مواد غذایی یافت می‌شود می‌تواند سبب كاهش ماده‌ای در خون به نام هموسیستئین شود و به این ترتیب از ابتلاء به تصلب شرایین پیشگیری كند. 
   
 
افزایش دریافت روزانه اسید فولیك به میزان 100 میكروگرم، سبب كاهش مرگ‌ مرتبط با بیماری های قلبی به میزان 7 درصد در مردان و 5 درصد در زنان می‌شود.

وی خاطر نشان كرد : ارتباط مستقیم‌ میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و داشتن یك رژیم غذایی سالم می‌توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ كرد.

آمری نیا ادامه داد: بیماری قلبی به سبب تشكیل تدریجی رسوب‌های چربی یا پلاك‌ها در لایه داخلی دیواره سرخرگ‌ها ایجاد می شود و این رسوب‌ها سبب محدودكردن عبور خون می شود كه آن را تصلب شرایین یا سخت شدن رگ‌ها (آترواسكلروز) می‌نامند.

مشاور تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان كرد :برای پیشگیری از تصلب شرایین كاهش فشارخون، دریافت رژیم غذایی كم‌چربی، كاهش وزن اضافی و ترك سیگار از مهمترین مواردی است كه هر فرد باید راعایت كند .

وی درباره غذاهایی مفید و سالم برای قلب اظهار داشت :كلم برگ، كلم قرمز، گل كلم، كلم بروكسل، بروكلی، ‌شلغم، چغندر، اسفناج، مارچوبه، لوبیا سبز، نخود سبز، لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی، نخود خشك و عصاره مخمر دارای ویتامین‌های گروه ب خصوصا اسیدفولیك هستندبرای قلب مفید است .

به گفته آمری نیا در جوامعی كه در آن ماهی‌ زیادمصرف می شود شیوع بیماری‌های كرونر قلبی كمتر از جوامعی است كه میزان بسیار كمی‌ ماهی مصرف می‌كنند.

عضو آكادمی تغذیه و چاقی آمریكا اضافه كرد : ماهی‌های روغنی از قبیل ماهی آزاد و سایر ماهی‌ها از قبیل قباد، حلوا، شیر، كیلكا، و اوزون‌برون دارای اسیدهای چرب مفید هستند و محققان و دانشمندان معتقد هستند كه این مواد باعث كاهش خطر انعقاد خون و همچنین ممانعت از افزایش چربی‌های مضر خون می‌شوند.

وی مصرف ماهی حداقل 3 بار در هفته، برای افرادی كه دارای سابقه بیماری قلبی و همچنین افرادی كه مایل به پیشگیری از ابتلا به این بیماری هستند توصیه كرد.

آمری نیا گفت :مصرف گوشت و فرآورده‌های آن، لبنیات پرچربی و كره، ‌غنی از نوعی چربی هستند كه باعث افزایش سطح ال دی ال در خون می‌شوندكه باید مصرف این غذاها را باید به حداقل رساند
 





نوع مطلب : سلامت، 
برچسب ها : اسید فولیك، تصلب شرایین، هموسیستئین،